הזינו את שם המוצר בתיבת החיפוש

You are currently viewing מדריך הקניה של MyCart לאתרים חיצוניים

מדריך הקניה של MyCart לאתרים חיצוניים

אז אם הספקתם להכיר אותנו, אתם כבר יודעים שמטרתנו היא להמליץ לכם על מוצרים שווים מהאתרים הפופולריים. ההיצע הוא עצום ובלתי נגמר. קשת המחירים מגוונת וכמובן זולה יותר מרכישה בארץ. העוקץ היחיד שבקנייה באתרים אונליין מחו"ל היא זמן ההמתנה למשלוח, כמובן. יש מוצרים שעולים על שילוח אווירי ומגיעים יחסית מהר. מוצרים רבים נשלחים בשילוח ימי ולכן לפעמים עשוי לקחת זמן רב (כחודשיים אפילו) עד שהמוצר מגיע אליכם לסניף הדואר הקרוב לביתכם.. שלא נדבר על זמן התגובה של הדואר.. הם לא ממש מצליחים לעמוד בעומס ההזמנות של הישראלים מהאתרים בחו"ל…
לפניכם מדריך קנייה, מהמומחים. מי שחי ונושם את הרשת ואת אתרי המכירה אונליין. תנו לנו לתת לכם כמה טיפים לקנייה נכונה יותר.

    1. שילוח לישראל – הדבר הראשון שחשוב לבדוק באתר מכירה אונליין שאינו ישראלי, הוא- האם הוא בכלל שולח לישראל??! מפני שאם תמצאו אצלו מוצר שאתם מעוניינים לרכוש, חבל לגלות רק במעמד התשלום שהוא אינו משלח לישראל. ויש המון אתרים/ סוחרים/ ספקים שאינם שולחים לישראל. ברוב האתרים, הידידותיים למשתמש, יש בסרגל העליון אפשרות לבחור את המדינה אליה אתם מבקשים לשלח. בדרך כלל תראו את המילים Ship to ולידם יופיע חץ קטן לפתיחת רשימת המדינות האפשריות. אז ראשית בחרו ב Israel, כך שהאתר יציג לכם מוצרים הנשלחים לישראל או לכל הפחות יציין מפורשות אם המוצר נשלח לישראל (Ships to Israel) או שאינו זמין לשילוח לישראל (Does not ship to Israel).
    2. מחיר – הדבר השני שחשוב לעשות, הוא להציג את המחיר במטבע שלכם!! הרבה אנשים חוששים לקנות באתרי המכירה ברשת, מפני שהמוצרים מופיעים במטבע זר. לפעמים זה אפילו מעט מבלבל… אם תראו מוצר במחיר של 50 דולר למשל, אתם עלולים לשכוח שזה בדולרים ולהעריך את המוצר במחיר דומה ל 50 שקלים, כשבפועל הוא עולה 175 ש"ח. לכן חשוב לזכור לבצע את ההמרה לשקלים או פשוט להחליף את המטבע (Currency) למטבע שקל ישראלי (ILS / NIS). אפשרות הצגת מטבע שקלי גם היא בדרך כלל בסרגל העליון של האתרים, הכי נכון שיופיע קרוב לבחירת המדינה ואפילו לעיתים באותו חלון כשבוחרים את המדינה, יופיע גם סוג המטבע. אם אין לכם אופציה להציג את המטבע שלכם, פשוט זכרו לבצע המרה לפי שער הדולר לאותו היום או שער האירו וכו'.. הכי פשוט לרשום בגוגל לדוגמה "שער הדולר" וכל תוצאה שתוצג לכם- כנסו ובדקו את הערך בשקלים. בצעו פעולת כפל מהמחיר בדולרים. לדוגמה אם הדולר הוא 3.43 ש"ח ליום זה והמוצר שאתם רוצים לרכוש עולה 15 דולר, הכפילו 15*3.43= 51.45 ש"ח. כלומר המוצר יעלה לכם 51.50 ש"ח, בעיגול נכון של האגורות. שקלו מחדש- האם המוצר אכן שווה את המחיר?!
    3. שפה – אל תחליפו את השפה לעברית! מבטיחים לכם – לא תבינו מילה. בהחלפת שפה באתרים שאינם ישראליים, מתבצע תרגום אוטומטי ע"י גוגל תרגום, אלא שהתרגום הוא מאוד כללי ואינו מתייחס ספציפית להקשר, כך שמתקבלים משפטים בלי שום היגיון וקשה מאוד להבין משהו מתוצאות שמתקבלות. לכן אנחנו גם לא ממליצים לבצע העתק לגוגל תרגום, מפני שזה לא ייתן לכם את המענה. רוצים לדעת מה אתם קונים? נסו לבדוק את כל הפרטים בדף המוצר. כל התמונות (לא רק בקוביות שבראש העמוד, אלא המשיכו לגלול גם למטה, תוכלו לראות בצורה ברורה יותר את המוצרים). בדקו את הטקסטים של הסוחר/ הספק בעמוד, האם הוא כותב מה כולל המחיר? אולי פרטים כאלה יהיה לכם קל יותר לתרגם בגוגל, אם מדובר באמת במילים ממוקדות באנגלית.
    4. מפרט טכני/ מאפיינים/ פרטים נוספים – כמעט בכל אתר תוכלו למצוא מידע נוסף שיוכל לעזור לכם ולענות לכם על השאלות הבסיסיות; למשל- מידות המוצר, משקל המוצר, מה החבילה כוללת, איך זה נארז, על איזה סוג כוח המוצר פועל (סוללות/ חשמל/ USB), עם איזה תקע המוצר יגיע ועוד…. חפשו את כל הפרטים כדי לתת לעצמכם מענה מלא לכל סוגייה שתעלה לכם כלפי המוצר, טרם רכישתו. בתמונות קשה להבין את הגודל האמיתי של המוצר. לכן חשוב לוודא שאתם רואים את המידות וממחישים לעצמכם את המידה באמצעות סרגל/ מטר/ סרט מדידה וכיוב'..
    5. שיטת המשלוח וכמה זמן זה ייקח? – לכל מוצר שתציגו, יופיעו הפרטים החשובים. מה אתם קונים, כמה זה יעלה לכם, האם זה יישלח לישראל וגם תאריך צפי להגעת הפריט אליך, הלקוח, ובנוסף- באתרים מסוימים תוכלו לראות את שיטת השילוח וגם לבחור לכם שיטה אחרת, אם האתר מאפשר זאת. כמובן ששיטות משלוח שונות יכולות לעלות לכם יותר כסף, אך הכל מפורט! לא הרבה אנשים יודעים שאפשר לפתוח את התיבה הקטנה של שדה השילוח ולצפות באפשרויות השונות. כך למשל לקחנו פריט מאתר "AliExpress" לפני שפתחנו את התיבה:
      תיבה זו מופיעה מתחת למחיר הפריט. כבר ניתן לראות את תאריך הצפי להגעת המוצר (במקרה זה 16/02/2020). התאריך מופיע מימין לשמאל 02/16 וזה אומר ה-16 בפברואר. כמו כן כבר בשלב זה מופיע לכם משלוח סטנדרטי של "אלי אקספרס".
      פתחנו את התיבה של שיטות המשלוח ע"י לחיצה על החץ הקטן שבסוף המשפט AliExpress Standard Shipping וכך זה נראה: במוצר הספציפי הזה ניתנת אפשרות נוספת ללא עלות, משלוח באמצעות EMS ePacket. לרוב- זוהי שיטת שילוח מהירה יותר עם מספר למעקב, שניתן לבדוק דרך האינטרנט היכן נמצאת החבילה שלכם בכל עת. יחד עם זאת, למוצר הספציפי הזה המשלוח הרגיל עשוי לקחת עד 27 ימים, בעוד שבשיטת המשלוח המהיר מופיע 19-32 יום. בגלל שההפרש אינו גבוה במיוחד ושיטת ePacket נחשבת מהירה יותר, היינו בוחרים בשיטת המשלוח הזו מכיוון שאין תוספת עלות עליה. בשיטה השלישית מדובר במשלוח D2D שיגיע עד אליכם הביתה, אך יעלה לכם תוספת של 56.30 ש"ח, כך שכבר לא ישתלם לקנות את המוצר ומבחינת הזמנים, נראה הרבה יותר איטי (24-39 יום). לא מומלץ! בדרך כלל שליח עד הבית זהו משלוח סופר מהיר. קחו לדוגמה את אתר Amazon שרוב המשלוחים שלו עובדים בשיטת שליח עד הבית, יחד עם זאת- יהיה קשה מאוד למצוא משלוח חינם. זה כמעט לא קיים באמזון ולא בשיטת המשלוח עד הבית. יחד עם זאת- רוב המוצרים נמכרים במחיר שיוצא משתלם על אף עלות המשלוח.
      שימו לב למבצעים שלעיתים מתחוללים באתרי הרכישה אונליין. לעיתים מעל סכום מסוים הם מעניקים משלוחים חינם ולכן אם ממילא אתם רוכשים משהו באתר כזה, אולי שווה לכם להוסיף עוד פריט קטן ולנצל את המבצע. ובכל מקרה- שווה תמיד לבחון את שיטות המשלוח (Shipping Method) או את מדיניות המשלוחים (Delivery Policy או Shipping & Delivery).
    6. תשלום – אז מצאתם את המוצר שאתם רוצים, המחיר שווה את המוצר, בחרתם שיטת משלוח והבנתם תוך כמה זמן זה יגיע (ואגב, תמיד כדאי לתכנן קדימה ולקחת עוד זמן מקדים, ליתר ביטחון). אז הגענו לשלב התשלום. לחצו על הוספה לעגלת הקניות שלכם (Add to Cart) או על קנייה מיידית (Buy Now) ועברו לתשלום בקופה. בדקו שנית את כל הפרטים בדף התשלום. בדקו שהמחיר הוא המחיר שראיתם על המוצר. בדקו שאין תוספות ועלויות שונות, כגון ביטוח למשלוח וכד'. אם יש תוספות- בדקו אם רלוונטי לכם או שאתם מעוניינים להסיר אותם. כשתגיעו למצב בו מוצגת לכם עגלת הקניות שלכם באופן שמשביע את רצונכם, לחצו על תשלום. אנחנו ממליצים לכם תמיד לרכוש דרך PayPal. אם אין לכם פייפאל (PayPal) כדאי לכם להקים חשבון עכשיו. פייפאל מספקת לכם תשלום מאובטח ותעמוד לצידכם אם יהיו חלילה אי אילו בעיות עם המוצר שרכשתם. פייפאל יודעת ליצור קשר עם כל סוחר בעולם ולדרוש ממנו פתרון. באם אין תשובה מהסוחר/ מהספק, או שהפתרון שהוצע לכם הוא לא סביר, פייפאל תדאג שקודם כל תקבלו את כל כספכם בחזרה. כמו כן- כל הפרטים שלכם חסויים עם פייפאל ולכן עדיף שמספר כרטיס האשראי שלכם לא יסתובב בכל מיני אתרים ברשת, שאין לכם מספיק ידע האם הם מאובטחים מספיק ובאיזו רמה. חשוב שתשאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם בפרטים, כך שהדואר בישראל יוכל לשלוח אליכם הודעת SMS כאשר החבילה תגיע לסניף הקרוב אליכם.
    7. שירות לאחר מכירה – אז אם אכן ביצעתם את התשלום בהצלחה, תופיע לכם הודעה באתר שהרכישה בוצעה ומיד תקבלו מייל מהאתר שבו ביצעתם את הקנייה שלכם. במייל יופיע שהם קיבלו את הזמנתכם וישלחו את המוצר בהקדם. אם שילמתם דרך פייפאל, תקבלו מייל נוסף ובו קבלה על התשלום. כדאי לשמור את כל המיילים האלה. אל תמחקו.
      תוך זמן קצר (יכול להיות שעות ויכול להיות יום- יומיים) תקבלו מייל נוסף, מהאתר שבו ביצעתם את הקנייה, בו יודיעו לכם שהמוצר נשלח אליכם ויימסר לכם מספר למעקב. כמו כן- קישור לאתר אינטרנט בו תוכלו להדביק את המספר ולצפות בסטטוס החבילה. כדאי לעקוב אחר תאריך הצפי להגעת המוצר, שמסרו לכם במעמד הרכישה ובמידה ולא תקבלו את הפריט עד לתאריך זה, כדאי לפנות לספק/ לסוחר וליידע אותו. לפעמים הם מפצים את הלקוחות ובודקים בעצמם היכן נתקע המוצר. לפעמים הם פשוט מבקשים לתת לזה עוד כמה ימים בודדים. בכל זאת- חלק מהאשמה נופלת על הדואר בישראל.

זהו, מכאן נשאר לכם רק לחכות להודעת ה-SMS המיוחלת מדואר ישראל! כשההודעה תגיע, רוצו לסניף הדואר וקחו את החבילה שלכם. זה החלק הכי מרגש שבכל התהליך!!! ואם אתם רוצים להיות נחמדים, צלמו את מה שקיבלתם וכתבו פידבק למוצר, בעמוד המכירה שדרכו קניתם. זה יעזור מאוד לאנשים שבאים אחריכם ומתעניינים באותו מוצר! אז תהיו נחמדים 🙂

תתחדשו על הרכישה שלכם ותיהנו ♥  ואם הצלחנו לשפוך קצת אור על התהליך, שמחנו לעזור 🙂
צוות אתר MyCart – העגלה שלי

כתיבת תגובה

×